Dag 2 - van Zuid-Duitsland naar Italië!

7 juli 2015 - Affi, Italië

Het diner was prima. Eerst een soepje (Kartoffelsuppe?!), daarna een klein bordje rauwkost... en gelukkig ook een bord met vlees en gebakken aardappelen (er werd hier en daar al wat angstig gekeken namelijk omdat we een driegangendiner zouden krijgen!) en als nagerecht iets dat we niet thuis konden brengen.
Na het eten direct douchen en slapen. De matrassen waren hard maar best ok en voorzien van een toverkussen (ziet er bol uit en als je je hoofd erop legt 'poef' en weg kussen...).

Tijdens de stops gisteren kwamen we ook steeds een oude man met een ooglap tegen. Ian vroeg zich al af of deze man vroeger piraat geweest was...gelukkig hebben we deze man daarna niet meer teruggezien en hoort hij dus niet bij onze groep.

Om 8 uur zijn alle koffers weer ingeladen en zijn we op weg gegaan naar Oostenrijk om via de Brennerpas Italië te bereiken.
In de bus vermaken we ons met spelletjes doen (zowel analoog als digitaal!), muziek luisteren en ik heb Frank zelfs zo gek gekregen samen naar een hoorspel van Paul Vlaanderen te luisteren! Die had ik voor de avond van vertrek nog snel even op mijn telefoon gezet en kunnen we nu d.m.v. een splitter met twee koptelefoons beluisteren.
Oja en we dutten natuurlijk regelmatig lekker weg...

Om 11 uur rijden we Oostenrijk binnen via een schitterende weg met steeds hogere bergen. We passeren onder andere de Swarovski fabriek.

Om 12 uur maken we een tussenstop in Tirol bij de Europabrug. Een supergaaf uitzicht! Zelfs vanuit de McDonalds!

En rond 13.30 uur rijden we dan eindelijk Italië in. Het is hier 36 graden! We rijden langs enorme bergen (de Dolomieten). Omdat we de rit sneller gemaakt hebben maakt de chauffeur een omweg om het Gardameer goed te kunnen zien. Een schitterende route!

1. Simone:
    7 juli 2015
    Haha dus de piraat is weer wat anders gaan doen? Het klinkt helemaal geweldig! Gaaf, die schitterende uitzichten onderweg. En wat leuk dat jullie extra tijd hadden en zo als extraatje goed uitzicht kregen op het Gardameer!
  2. Rob en Gerda:
    7 juli 2015
    Wat leuk om jullie reis op deze manier mee te beleven! En dat diner in Duitsland komt me erg bekend voor! Gaat die piraat nou toch niet met jullie mee? Was het misschien 'n verstekeling? xxx Gerda
    Rob zit bij Wilma en Albert he!
  3. Gilbert en Monique:
    8 juli 2015
    Zo te horen tot nu toe een prima reis! Hadden jullie geen oponthoud onderweg in Duitsland? Bij ons onderweg waren er veel wegwerkzaamheden.
    Groetjes!
  4. Maaike:
    8 juli 2015
    Ha eindelijk weet ik hoe ik zelf ook nog kan reageren! Amper oponthoid gelukkig!
  5. Maaike:
    8 juli 2015
    En ik krijg het niet voor elkaar om de foto's om te keren :-(