Naam:
filmnaaritalie.reislogger.nl
Reisverhalen:
Foto’s:

Over mijn reis

Van maandag 6 tot en met vrijdag 17 juli maken we een rondreis door Italië! We hebben er zin in! FrankIanLisaMaaikenaarItalië

Maandag 6/7/2015: Nederland - Zuid-Duitsland
Vanaf het centrale wisselpunt, waar u een kopje koffie/thee krijgt aangeboden, rijden we via de Duitse snelwegen naar Zuid-Duitsland voor diner en overnachting.

Dinsdag 7/7/2015: Zuid-Duitsland - omgeving Gardameer
Na het ontbijt rijden we naar Oostenrijk en via de Brennerpas bereiken we Italië. Aan het eind van de middag komen we aan bij ons hotel in de omgeving van het Gardameer voor diner en overnachting.

Woensdag 8/7/2015: Florence en omgeving Rome
Vandaag staat Florence, de hoofdstad van Toscane, op het programma van deze rondreis. Florence is waarschijnlijk de mooiste kunststad ter wereld. De grootste kunstenaars zoals Dante, Leonardo da Vinci en Michelangelo woonden en werkten in Florence. Florence herbergt vele kunstschatten in musea en kerken, die vaak slechts enkele minuten lopen van elkaar verwijderd liggen. Natuurlijk besteden we onder leiding van een gids aandacht aan de Dom, het Baptisterium, het Palazzo Vecchio, de Santa Croce, de Medici-kapel en de wereldberoemde Ponte Vecchio. Deze unieke stad zal een onvergetelijke indruk op u maken. Na de bezichtiging van Florence vervolgen we de reis naar de omgeving van Rome waar we de komende twee nachten zullen verblijven.

Donderdag 9/7/2015: Rome
Er zijn vele wegen die naar Rome leiden, maar vandaag gaan we dan toch echt naar de ‘Eeuwige Stad’. Onder leiding van een plaatselijke gids gaan we deze stad verkennen die door haar lange geschiedenis op cultureel gebied zeer veel te bieden heeft. Een stadswandeling voert ons onder meer langs het Colosseum, het Forum Romanum, het Vaticaan met de Sint Pieter en de Trevifontein. Daarna heeft u vrije tijd om op eigen gelegenheid de stad te verkennen.

Vrijdag 10/7/2015: Rome - Sorrento en Pompeï
Vandaag gaan we naar Sorrento. De stad is hoog gelegen op de uit de zee steil oprijzende rotsen en genoot al ten tijde van de Grieken grote bekendheid als zomerverblijfplaats. Onderweg tijdens de rondreis brengen we eerst een bezoek aan Monte Cassino. Hier bevindt zich het wereldberoemde klooster waar de Orde der Benedictijnen is ontstaan. De relikwieën van de Heilige Benedictus en zijn zuster Schlolastica in de crypte bewaard. Vervolgens rijden we naar Pompeï. Onder leiding van een plaatselijke Nederlandse gids brengen we een bezoek aan de befaamde ruïnestad, die tijdens de uitbarsting van de Vesuvius in 79 na Christus bedolven werd onder een laag as en steen. Daarna rijden we naar ons hotel in de omgeving van Sorrento, waar u de komende drie nachten verblijft. Zaterdag

Zaterdag 11/7/2015: Vrije dag of excursie Capri
U heeft vandaag een vrije dag in de omgeving van Sorrento. Maar nu u toch in de buurt bent is het wel erg aantrekkelijk de optionele excursie naar het eiland Capri te boeken! Met een veerboot vaart u van Sorrento over naar dit wonderschone eiland. Op het eiland is veel te zien. U kunt een bezoek brengen aan de Blauwe Grot, u ziet de ruïnes van Romeinse villa's of een museum in het voormalige paleis van keizer Tiberius. Ook kunt u genieten van een prachtig uitzicht vanaf de Faraglioni. Beslist de moeite waard en maakt deze rondreis compleet.

Zondag 12/7/2015: De Amalfikust
Een onvergetelijke dagtocht, die wij maken met een lokale touringcar. De Amalfikustweg is landschappelijk de mooiste in de provincie Campania. Genietend van fraaie vergezichten, schilderachtige havenplaatsjes en overweldigend natuurschoon volgen wij de kronkelende weg. U bezoekt het plaatsje Positano, waar u de prachtige kerk Chiesa dell' Assunta kunt bewonderen. Daarna naar Amalfi, hier krijgt u ruim de tijd het centrum met de duomo di Amalfi te bezoeken of te genieten van een drankje op een terrasje.

Maandag 13/7/2015: Orvieto - Chianciano Terme
We brengen u naar Orvieto. Door zijn unieke ligging op een hoog plateau met steile wanden van vulkanisch tufsteen, lijkt Orvieto net een reusachtig eiland. Het stadsbeeld wordt volledig gedomineerd door de Dom, een opvallend voorbeeld van Italiaanse gotiek. Orvieto staat bekend als de stad der Pausen, omdat in de loop der eeuwen 37 Pausen Orvieto als woonplaats hadden gekozen. Na het bezoek aan Orvieto rijden we naar het bekende kuuroord Chianciano Terme voor diner en overnachting.

Dinsdag 14/7/2015: Assisi
Na het ontbijt maken we een prachtige dagtocht naar Assisi, dat haar middeleeuwse karakter bewaard heeft met smalle straatjes en talrijke monumenten. Assisi is de geboortestad van St. Franciscus die ligt begraven onder de basiliek, die te zijner ere werd gebouwd. Onder leiding van een plaatselijke gids bezoeken we De Santa Chiara (het graf van de heilige Clara) en natuurlijk de basiliek van Franciscus en het historische centrum. Assisi is absoluut een hoogtepunt in deze reis.

Woensdag 15/7/2015: Luca, Pisa en omgeving Gardameer
Wij brengen u vandaag eerst naar Lucca, een prachtige stad, mede dankzij het Piazza Amfiteatro en de nog geheel intact zijnde stadsmuren. U kunt een wandeling maken over deze oude muren. U kunt de Domkerk, het Romeinse Amfitheater en Via Fillungo, de centrale winkelstraat, bezoeken. 's Middags bezoeken we Pisa, waar u op het "Veld der Wonderen" het beroemde Plaza dei Miracoli, de Dom, de Doopkapel en de wereldberoemde scheve toren kunt zien. Daarna rijden wij naar de omgeving van het Gardameer, waar wij dineren en overnachten.

Donderdag 16/7/2015: Omgeving Gardameer - Zuid-Duitsland
We verlaten het hotel in Italië en rijden via Oostenrijk naar het overnachtingshotel in Zuid-Duitsland.

Vrijdag 17/7/2015: Zuid-Duitsland - Nederland
Via de Duitse autobanen rijden we terug naar Nederland, waar we aan het eind van de middag nog een goed verzorgd buffet krijgen aangeboden.

Bezochte landen

Ik heb 8 landen (4%) bezocht:

België, Duitsland, Frankrijk, Italië, Nederland, Oostenrijk, Tunesië, Zwitserland.