Dag 11 - van Affi via Oostenrijk naar Dörndorf

16 juli 2015 - Denkendorf, Duitsland

Na een lekker ontbijt vertrekken we tegen half acht met de bus. Rond 9.45 uur maken we de laatste stop in Italië. En van die gelegenheid maken we gebruik om alsnog een flesje Limonchello te kopen.
Gisteravond heb ik Michel gevraagd of er vandaag wellicht gelegenheid is voor het maken van een groepsfoto, die ik dan na de vakantie kan mailen aan de medereizigers die dat leuk vinden. Michel vond dit een goed plan en wist wel een mooie locatie in Oostenrijk hiervoor. We rijden hiervoor een stuk van de oude Brennerpas (die tot 1972 in gebruik was als enige pas). Nu de nieuwe Brenner er is is dit meer als panoramaweg in gebruik. Op de heenweg reden we over de Europabrug, nu rijden we onder deze enorme brug door naar een mooi uitzichtpunt. Het ziet ernaar uit dat de gemaakte foto gelukt is (oef). Ik bedenk mij ineens dat als ik het fotovoorstel niet had gedaan we deze enge weg die hier en daar geen railing (!) heeft dus niet hadden genomen! Dat klopt, zegt Michel, die had dat express niet tegen mij gezegd. Lekker dan!
Rond het middaguur stoppen we in Oostenrijk in het plaatsje Rattenberg. We gaan daar naar bakker Hacker voor apfelstrudel en Wiener melange. Ondertussen wordt gedemonstreerd hoe je zelf die apfelstrudel kunt bakken. Het recept en een mok krijgen we mee. Daarna krijgen we nog een glasblaasdemonstratie en wat winkeltijd. In de bus houden we weer een massale siësta, dat wordt nog afkicken straks!

1. Rob en Gerda:
    16 juli 2015
    En hoe smaakte die apfelturtte? Ik zag op internet dat die gemakkelijk kan worden meegenomen en zeker drie dagen goed blijft. Dat belooft dus wat aanstaande zondag.
    veel liefs vanuit een zonnig Amsterdam
  2. Simone:
    16 juli 2015
    Haha hij heeft wel humor hè jullie gids. Vind ik leuk! Was de strudlel lekker?
    Leuk een flesje limonchello!!
  3. Maaike:
    17 juli 2015
    O had hij echt zo lang goed kunnen blijven zonder koeling in 30 graden?
    We zullen het nooit weten...!