Dag 8 - van Castellamare di Stabia via Orvieto naar Chianciano

13 juli 2015 - Chianciano Terme, Italië

Gisteravond hadden we ons laatste diner in Hotel Paradiso. Eerst weer een heerlijke pasta, daarna een groene salade gevolgd door vlees en worteltjes! Als je op de laatste avond van een Italiaan worteltjes krijgt, betekent dit dat ze liever hebben dat je niet meer terugkomt! Maar daarna krijgen we nog een overheerlijk dessert met een glaasje Limoncello dus we zullen dit maar met een korreltje zout nemen!
Voor het eten nemen Frank en Ian nog een duik in het zwembad van het hotel. Ian oefent zijn bommetjes op aanwijzing van de tweelingdochteropa. Bij het zwembad staan citroenbomen dus ik moet nu vier enorme citroenen in de koffers proberen te krijgen. Citroenen zijn hier een flink stuk groter trouwens!

We hebben vandaag weer een paar honderd km te rijden want langzaam aan gaan we weer richting het noorden rijden maar we doen nog wel de nodige mooie plaatsen aan.

Rond 12.30 uur komen we aan in Orvieto. Omdat de bus niet naar boven kan, gaan we met de 'funicolare' naar boven. Daarna met een bus naar het plein waar de Duomo staat. Helaas zijn we niet genoeg bedekt om naar binnen te gaan. En buiten is het 31 graden... We zijn wel nog in een klein kerkje geweest, rond met een mooi plafond.

Vanaf nu slapen we iedere nacht in een ander hotel dus iedere avond inpakken en 's ochtends koffers mee. Vervolgens weer een stoelendans in de bus!

Vandaag slapen we in Hotel San Paolo. Na Paradiso wel even een paar stappen terug. Er is een lift van 1 m2... we vestigen gelijk een wereldrecord als we daar met vier koffers, vier rugzakken en ons vieren ingestapeld worden. Godzijdank gaan de deuren ook weer open! Geen airco, weinig stopcontacten en met speciale aansluitingen (maar met het verhuizen van een koelkast naar de andere kant van de kamer is dat ook weer opgelost!) en voor het eten 'MagGyveren' in de badkamer want de douchekop hangt heel triest omlaag... Konden we dat in Hotel Paradiso nog met één veter af, hier is daar een hele veterconstructie voor nodig! De hele badkamer wordt zeiknat maar alles beter dan dat douchegordijn aanraken dat al aan ik wil niet weten hoeveel lichamen heeft vastgeplakt gezeten!

1. Simone:
    13 juli 2015
    Haha geweldig die schoenveters! Jammer dat jullie die grote kerk niet in mochten maar begrijpelijk dat je met 31 graden niet compleet ingepakt rond loopt.
  2. Eric:
    14 juli 2015
    Hmmmm, schreef je gisteren niet iets over iemand die een rugtas met citroenen stond te vullen...... :)