Dag 9 - van Chianciano naar Montecatini

14 juli 2015 - Montecatini Terme, Italië

Gisteravond een uitgebreid diner gehad. Er stond een diep bord, voor pasta dachten wij. Niet dus! Eerst een - bijna - maaltijdsoep met pasta erin. Als ik het op heb wordt er nog een keer opgeschept! Daarna schone borden en alsnog pasta! Vervolgens vlees en groente! En als toetje ieder een enorme homp watermeloen.
In onze kamers - waar niet eigenlijk in dit hotel - is het bloedheet. Na deze lange dag en het vooruitzicht weer vroeg op te moeten proberen we daarom allemaal te slapen en dat lukt ook nog tot half zes, een half uur voordat de wekker gaat!

We rijden voor 7.30 uur richting Assisi dat geheel in het teken staat van de heilige Franciscus en de heilige Clara. Franciscus had veel met dieren. Hij stierf op 4 oktober en die dag is daarom uitgeroepen tot werelddierendag. En Frank's naam komt natuurlijk af van Franciscus.
Michel heeft ons met de bus bovenop de berg afgeleverd. Vanaf daar lopen we naar beneden. Onze Belgisch/Italiaanse gids leidt ons o.a. langs diverse mooie stadspoorten en twee hele mooie kerken. Helaas mag je niet fotograferen en filmen in de kerk. Bloedirritant! Niet flitsen snap ik nog.

Om 13.30 uur worden we verwacht op parkeerplaats A onderaan de berg. Na de bezichtiging van de Franciscus kerk lunchen we met z'n viertjes en daarna is er nog tijd voor het bezoeken van een paar winkeltjes. De warmte begint weer toe te slaan dus eenmaal in de bus starten we massaal een siësta!

Eind van de middag hebben we een korte stop, buiten is het 37 graden!!!

Tegen 17 uur arriveren we in Montecatini waar ons hotel ligt. Heerlijk dit hotel heeft gelukkig airco op de kamer! En we hebben zelfs een balkon voor geval je gekookt wil worden!

1. Simone:
    14 juli 2015
    Zo, dat klinkt als een wel heel uitgebreid diner!
    Stom inderdaad, dat niet mogen fotograferen en filmen. Pff.
    En wat een temperatuurverschil met hier! Hier was het vandaag een graad of 20!
    Veel plezier nog de laatste dagen!!!
  2. Rob en Gerda:
    14 juli 2015
    Ook wij genoten weer van jullie heerlijk leesbare verslag. En vooral met die temperaturen is airco een verademing.
    Veel liefs vanuit Bronkhorst!