Dag 1 - van Nederland naar Zuid-Duitsland

6 juli 2015

Onze rondreis door Italië is begonnen! Vanochtend zijn we om 5.30 uur van huis vertrokken. Alle bagage paste in de auto gelukkig. Bij het verzamelpunt in Beek kwamen we voor 7 uur al aan. De eerste gezette koffie was dus voor ons! Want verder was er niemand zo gek om zo vroeg aan te komen!
We hadden al gezien dat we de derde bus moesten hebben dus onze koffers hebben we daar gelijk gedropt.
Tegen half negen arriveerde de chauffeur en hadden wij al strategische plekken ingenomen en een aanvalsplan gemaakt: Frank en Lisa zouden de koffers in het ruim zetten (en hadden de koffers dusdanig neergezet dat de toegangsdeur voor anderen lastiger te bereiken was!),  ondertussen haastten Ian en ik ons de bus in voor het zorgvuldig uitkiezen van zitplaatsen.

Na een gezellig praatje van buschauffeur Michel zijn we vertrokken. Binnen 5 minuten staken we de Duitse grens over (mobiele telefoons dus offline...) en pas om 10.15 uur kwam de vraag van Lisa en Ian 'hoe lang nog?!'.
De groep bestaat inclusief ons uit 47 personen en zoals verwacht halen we de gemiddelde leeftijd flink omlaag:-) Maar het lijkt ons een leuke groep (enkele angstaanwekkende personen die we tegenkwamen op het verzamelpunt lijken onze bus 194 voorbij te zijn gegaan gelukkig, waarvoor we onze handen dichtknijpen).

Bij Dortmund rijdt een of andere malloot onze buitenspiegel kapot. Met 47 buspassagiers als getuigen neemt de man geen risico en stopt langs de kant om het op te lossen!

Iedere tweeënhalf tot drie uur hebben we een pauze van drie kwartier. De chauffeur vertelt naast vele praktische dingen ook veel over de omgeving waar we rijden. Erg leuke informatie.

Om 18 uur zijn we aangekomen bij ons overnachtingshotel, twee kamers naast elkaar en om 19.45 uur diner.

Morgen vertrekken we om 8 uur! En dat schijnt nog best laat te zijn!

1. Simone:
    6 juli 2015
    Geweldig! Wat leuk om te lezen!!! Het klinkt nu al superleuk. Lekker hè, als alles geregeld wordt. Was het eng dat die spiegel er afgereden werd?
    Ik hoop dat jullie snel weer wifi hebben zodat we nog meer kunnen lezen. Eet smakelijk en slaap lekker straks. Zodat jullie om 8 uur weer fit en wel op pad kunnen. Liefs, Simone
  2. Rob en Gerda:
    6 juli 2015
    Wat een heerlijk verhaal! En heel luxe dat je zelfs ontspannen vanuit je gemakkelijke stoel kunt toekijken nadat je spiegel eraf is gereden...

Heel veel liefs vanuit een nog zonnig Amsterdam, dat dinsdagmiddag én woensdag de hele dag regen verwacht!

Gerda en Roppie
  3. Bianca:
    6 juli 2015
    De reis begint goed! Je schrijft leuk. Op naar de volgende dag! Veel plezier en nog een prettige reis!
  4. Gilbert en Monique:
    7 juli 2015
    Zo, de eerste dag achter de rug en al veel meegemaakt! Ben benieuwd hoe de rest verloopt!
  5. Sylvia:
    7 juli 2015
    Geweldig Maaike, het klinkt heerlijk ontspannen...en natuurlijk is er al iets mee gemaakt hahah...
    Inmiddels zijn jullie bezig met dag twee dus ik kan niet wachten op het volgende verhaal xxx dikke kuzzzz Syl