Dag 3 - van Affi via Florence naar Ponzano Romano

8 juli 2015 - Ponzano Romano, Italië

Gisteravond hebben we voor het eerst gegeten in Italië: twee pasta's vooraf, vervolgens vlees en aardappelen en een heerlijk groentebuffet. Daarna nog de keuze uit drie desserts! De kamers zijn ruim en voorzien van airco. Alleen het douchewater is ijskoud. Dus dan maar een koude douche! Ook om 5.45 uur is de douche nog steeds koud. Volgende week komen we hier nog een keer terug, eens kijken hoe het dan is!
Omdat we weer flink wat km's voor de boeg hebben staan we vroeg op, om 6.30 uur (!) zitten we aan het ontbijt maar wel met een echte cappuccino. Om 7.30 uur vertrekken we met de bus richting Florence. Onderweg zien we de rivier de Po en passeren we Verona. De temperatuur in Florence is 36 graden en daar staat geen wind... (in Rome is het, waar we morgen zijn 29 graden met een windje). We maken een stop bij Bologna en Ian krijgt daar een zak snoep van medereiziger Gerda omdat Ian zo braaf is. Lisa's gezicht spreekt boekdelen woehaha.
Om 11 uur stoppen we ruim voor Florence voor een vroege lunch zodat we daar in Florence geen tijd aan kwijt zijn. De broodjeszaakhouder krijgt bijna ee  rolberoerte als 47 man zijn zaak binnenstormt voor een panini! Een medewerkster wordt er bij gehaald en.bedient letterlijk trillend de paniniroosters (met een capaciteit van vier broodjes...). Wij waren natuurlijk in rap tempo naar die zaak gelopen om een keuze te maken en konden als eerste onze honger stillen!

Daarna op naar Florence! Maar omdat de drukte meevalt is er tijd over om eerst naar een uitzichtpunt over de stad te rijden. Geweldig!

Daarna worden we in het centrum gedropt waar gids Rhino ons al op staat te wachten. We lopen via het stadhuisplein om de hoogtepunten van Florence te bekijken, schitterend! Helaas was Rom Draculas nergens te bekennen...
Wel hebben we heerlijk ijs genomen, de traktatie van Rob & Gerda!

Na deze geweldige stad op weg naar ons hotel in Ponzano Romano waar we twee nachten zullen blijven.

Oja Mam, geweldig dat handdoekje!!! Al diverse keren gebruikt! Waar te koop???
Jammer dat er geen wc-papierversie is!

PS De man met ooglap is definitief van het toneel.verdwenen!

1. Rob en Gerda:
    8 juli 2015
    Wat een bijzonder leuk verslag! Gelukkig namen wij vanmiddag een ijsje van Van de Linde; daardoor kunnen wij ook met plezier kijken naar de ijsjes van jullie! We zien jullie ook echt genieten!

Extra leuk is dat we jullie reis naar Italië voelen als een aangename inleiding. Want ook wij gaan begin augustus over de Brennerpas naar die laars!

Heel veel liefs en we verheugen ons nu al op het volgende verslag.

PS Je kunt het handdoekje ook als toiletpapier gebruiken. Maar zorg er dan wel voor dat je de eerste bent :).

Leuk ook
  2. Simone:
    8 juli 2015
    Geweldig dat jullie zo genieten! Top! En lachwekkend, die lunchtent met panini-stress haha.