Dag 4 - Rome

9 juli 2015 - Ponzano Romano, Italië

Yes vandaag gaan we naar Rome! Om 8.40 uur vertrekken we met de bus en Lisa en ik zijn aan de beurt om voorin te zitten. Geweldige timing dus!

We zouden om 9.30 uur de gids moeten oppikken maar door files op de rondweg lukt dit pas tegen 11 uur helaas. Met de gids erbij maken we eerst een busrit door de stad waarbij we onder andere langs het Colloseum komen waar Ian zich op verheugd heeft. Helaas zijn de wachttijden daar enkele uren (in de zon!) zodat een bezichtiging van binnen geen haalbare kaart is helaas. Bij de Trevifontein stappen we met de gids uit de bus voor een stadswandeling. Om de gids goed te verstaan krijgen we allemaal een ontvanger met een oortje. Ideaal. Helaas wordt de Trevifontein gerestaureerd en is deze leeg!!! Er hangt wel een foto met een kleine waterbak ter vervanging zodat je daar je muntje in kunt gooien, ja daaaag! We zijn natuurlijk niet achterlijk.
Vervolgens lopen we naar het Pantheon en dat blijft een indrukwekkend gebouw! We lopen ook nog via het Piazza Navona en de Engelenburcht naar de Sint Pieter. De gids laat ons de bussenterminal zien waar we om 17 uur door Michel weer opgehaald zullen worden, gelukkig hebben we daar alvast een beeld bij :-). De plattegrond van Rome hadden we al meegenomen en die komt goed van pas. Van 14 tot 17 hebben we vrije tijd en we starten met het eten van een echte Italiaanse pizza. Hij smaakt heerlijk! Daarna lopen we terug naar het Pantheon (waar we zowaar een aantal ratten signaleren...) en brengen we een bezoek aan de Santa Maria Sopra Minerva met het gave blauwe plafond, supermooi! Moon bedankt nog voor het checken!
Gelukkig weten we de mega ijszaak die we ontdekt hebben met Simone en Eric ook weer terug te vinden, heerlijk! Zeker met de 36 graden van vandaag... In de schaduw lopen we rustig aan terug naar de Sint Pieter.

Vanavond weer inpakken voor Pompeï waar we morgen o.a. heen zullen gaan. Daarna richting Hotel Paradiso, de naam doet in ieder geval iets moois vermoeden!

1. Simone:
    9 juli 2015
    Wat jammer van de drukte op de weg!
    Maar leuk dat jullie die mooie kerk teruggevonden hebben! Dat is toch met die pilaar met die olifant ervoor?
    Oja, die heerlijke ijswinkel!!
  2. Eric:
    9 juli 2015
    Erg leuk om te lezen! Fijn dat jullie genieten. Ik word alleen een beetje misselijk van die foto's. Dan weer op z'n kant, dan weer ondersteboven :) Maar goed, de scherpe varianten zien we wel als jullie weer thuis zijn ;)
  3. Rob en Gerda:
    9 juli 2015
    Wat een heerlijk verhaal.
    Maar wel zwak dat de gids anderhalf uur te laat is vanwege files... Zijn die er op andere dagen niet?
    En dat ijs klinkt heerlijk.
    veel liefs vanuit een Amsterdamse tram.
  4. Rob en Gerda:
    9 juli 2015
    Waren dat echt ratten??? Getver!!!
    Wat heerlijk dat jullie zo genieten! We verheugen ons iedere dag op jullie reisverslag! xxx Gerda
  5. Maaike:
    9 juli 2015
    Nee die gids was niet te laat! Wij kwamen te laat aan door de files!
    Het waren echte ratten!!!
  6. Maaike:
    9 juli 2015
    Ja dat is idd die kerk met die olifant ervoor!