Dag 5 - van Ponzano Romano naar Sorrento

10 juli 2015 - Castellammare di Stabia, Italië

We vertrekken vandaag vroeg: voor kwart voor zeven.zitten we al aan het ontbijt. Ik ga dit hotel niet missen, in de badkamer verschenen steeds minimieren, ik haat ongedierte! Ook de muggen weten ons hier allemaal te vinden. Andersom lukt dat helaas minder. Anders was het zeker een eenmalige ontmoeting geweest!
Om 7.25 uur koffers inleveren en we gaan op pad.

Allereerst rijden we naar Monte Cassino om een Benedictijns klooster te bezoeken. Dit klooster is in 1945 verwoest omdat men dacht dat de Duitsers daar hun hoofdkwartier hadden. Na de verwoesting bleek echter dat de Duitsers daar geen hoofdkwartier hadden. Door de bombardementen is de Vesuvius in 1945 ook uitgebarsten. Gelukkig daarna niet meer.
Om bij het klooster te komen gaan we in 8 km de berg op, de eerste haarspeldbochten hebben we overleefd (gelukkig heeft Ian een Sulleyknuffel gekocht in Florence!). Maar het klooster en het uitzicht zijn de tocht wel waard. Wat een uitzicht!

Vervolgens gaan we op weg naar Pompeï. Eerst lunchen we op een terras in de schaduw (gelukkig geen wespen!). Gids Muriël leidt ons rond door de opgravingen, Het is bloedheet maar wat gaaf om dit te zien! Ook de kinderen zijn onder de indruk. Het is nog ff spannend als we door een andere uitgang naar buiten gaan en ons in the middle of nowhere wanen. Gelukkig worden we gered door Lisa's richtinggevoel!

We hebben trouwens met beide toestellen al mooie foto's kunnen maken. Een stel heeft al gevraagd of ze na de vakantie wat foto's mogen overnemen! Hij had zelf de avond voor de vakantie al zijn fotospulletjes ingepakt, lenzen gepoetst etc. maar toen ze in de bus zaten bleek dat hij vergeten was die tas mee te nemen... echt zo sneu... wat een nachtmerrie! Dus er ligt nu extra druk op het maken van mooie foto's!

Rond 17 uur komen we aan bij Hotel Paradiso waar we drie nachten zullen blijven. Het is nog ff spannend als er drie namen opgenoemd worden van stellen die de eerste nacht in een hotel aan de overzijde moeten verblijven. Gelukkig zitten wij daar niet bij! Wij zijn zo gelukkig om twee kamers met zicht op de Vesuvius en de zee te hebben. Hoe gaaf is dat!!!

1. Simone:
    10 juli 2015
    Gaaf hè Pompeï! Leuk dat jullie er zo van genoten hebben. Wat sneu zeg voor die mensen die de cameratas thuis lieten liggen... En super dat uitzicht vanuit jullie hotel!
    Jammer van het ongedierte in het vorige hotel
  2. Rob en Gerda:
    10 juli 2015
    In een woord...: wat een geweldig verslag.
    Veel liefs vanuit ons tuinhuis!
  3. Fam. W.burg:
    10 juli 2015
    Elke avond kijken we uit naar jullie reisverslag en foto's en genieten zo met jullie mee.

Groeten uit A'dam