Dag 6 - Capri

11 juli 2015 - Castellammare di Stabia, Italië

Vandaag maken we een extra excursie. Vroeg op dus 6.30 uur ontbijt en 7.15 uur in de bus naar de haven. Om 7.45 uur varen we met een grote jetboot weg. We maken twee tussenstops en om 8.45 uur meren we aan bij Capri. Ian is kotsmisselijk en ook ik denk bij iedere gevaren meter: deze weg varen we ook weer terug... het is wel heerlijk koel op de boot. Op Capri drinken we eerst een cappuccino op een terrasje en daarna verkennen we kort het havenstadje. Wij hebben (gelukkig) niet de extra boottocht bijgeboekt naar de grotten (maar zien wel graag de foto's van jullie!) wow die boot ging helemaal tekeer!
Als de anderen terug zijn van dat tochtje gaan we met twee busjes de bergen in. We rijden (crossen!!!) eerst naar Anacapri (de hoofdstad), daar lopen we langs alle dure winkels. Helaas zijn we Roger Moore niet tegengekomen, die schijnt hier te wonen! Daarna gaan we nog verder de bergen in langs een doodenge weg die we van beneden al gespot hadden... maar die tocht hebben we gelukkig ook weer overleefd. Op die grote hoogte gaan we lunchen, weer een heerlijke pizza! Daarna nog een klein stukje lopen voor een prachtig uitzicht. De selfiestick komt hier weer goed van pas!
Daarna wandelen we rustig terug en hebben we nog tijd om even in de schaduw te zitten. Daar zitten ook een aantal oudjes uit onze groep. Ian gaat bij ze langs met de van Rob en Gerda gekregen ventilator. Het eerste rondje is gratis... daarna niet meer maar het verdiende geld schenkt Ian aan Spieren voor Spieren.
Het busritje terug verloopt gelukkig snel (de gemaakte tocht zie ik later wel terug op video!). Om 16 uur vertrekt onze boot. Dit is een veel grotere boot dan vanochtend dus gelukkig met minder deining. Jammer dat op de tv's continu wordt uitgelegd hoe je je reddingsvest moet gebruiken... Om 17.15 uur zijn we veilig terug en duiken Frank en Ian nog ff het zwembad in!
Maak je reisblog advertentievrij
Ontdek de voordelen van Reislogger Plus.
reislogger.nl/upgrade

1. Eric Vd hazel:
    11 juli 2015
    Wat lief van Ian om aan spieren voor spieren te denken/schenken! En wat een leuke en mooie verhalen, wat zien jullie veel! Geniet er van.
  2. Rob en Gerda:
    11 juli 2015
    Wat een heerlijk verslag weer. We zien nu al op tegen jullie thuiskomst, want dan moeten we het alleen met de krant doen.
    En wat een bijzonder lieve actie van Ian!
    Jammer dat je het varen wat te heftig vond, want dan kun je minder genieten van al het moois om je heen.
    Heel veel liefs vanaf ons landgoed,
    Gerda en Roppie
  3. Simone:
    12 juli 2015
    Jammer van de misselijkheid zeg! En het was dus ook wel wat griezelig...?
  4. Gilbert en Monique:
    12 juli 2015
    Top actie van Ian! Wat een avonturen weer! Jullie vervelen je in ieder geval niet! Veel plezier nog!